Loviza Åkerlund

sogriaaaa!!

Kategori: Allmänt

tjena tjena!
I morse vaknade jag 6 och kunde inte somna om för jag låg och tänkte på boken jag läser så var tvungen att läsa ur det. Klockat halv 8 kommer moster tbx från sin springrunda och då packade vi sedan drog vi med båten till sogria där vi badade och solade.
Vi var först på plats men vid 10 tiden kommer det fullt i båtar och massor med folk, bl kommer det en jätte stor lyx båt som tillhörde Greklands rikaste kvinna. Dom la ankare en bit ut och ur den stora lyxbåten kommer det ungefär 3 eller 2 båtar in till stranden. Hennes betjänter som var rumt 5/6 st reser upp stora vita parasoller och solstolar åt henne. 
Rätt så sjukt att se endå.
När förmiddagen började stiga mot eftermiddag så åker vi och ett annat grekiskt par till argos taverna och käka kalamari (friterad bläckfisk) åå det är ju så j*vla gott!
Nu tillbringar vi ennu en kväll på cafe del mar och här sitter jag och min moster som två internet nördar med varsin batteri maskin och spelar wordfeud mot varandra och dricker milk shakes!;)
Inga bilder blir det idag men kanske i morgon, ni som har mig på instagram eller fb få ju se mina bilduppdateringar om dagen hela tiden:)
i morgon blir det en tidig morgon för det bär av till sogria igen.
Måste bara berätta att jag visste inte att jag kunde såhär mycket engelska som jag tydligen kan, har nästan hela dagen suttit och snacka med engelskfamiljer som är här på semester och har knappt tänkt på att jag ha pratat ett annat språk och har fattat hur bra som helst om vad dom har sagt!
Ja nu fick ni veta det också, skriver i morgon med byee!:)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: